Friday, December 2, 2011

inilah penguatkuasa..

seringkali saya menasihati diri sendiri agar sentiasa bersedia menerima sebarang perubahan yang berkaitan dengan pekerjaan. sama ada secara peribadi atau berkumpulan.

setiap hari sentiasa berdoa agar dapat melakukan sebarang pekerjaan dengan baik. berdoa juga agar tidak menyusahkan orang lain. ;-)

sekalung penghargaan kepada para jurulatih kawad yang sentiasa memberi tunjuk ajar dalam latihan perbarisan seragam baru yang bakal berlangsung pada 8 disember nanti. begitu juga kepada para pegawai yang sentiasa mencari jalan agar dapat menjalankan majlis tersebut dengan sempurna.

bukan mudah untuk menjayakan majlis yang bertaraf negeri atau peringkat kementerian, pasti banyak mata yang melihat dan memandang.. benar.. ini majlis rasmi.. majlis yang melibatkan menteri.

pada setengah orang mungkin anggap itu perkara mudah, tapi percayalah.. saya pernah berada di situasi tersebut. bukan calang-calang orang dapat mengendalikan majlis sedemikian. tak tidur malam memikirkan semua kemungkinan kejadian yang bakal berlaku. walau hanya kerana setitis hujan, atau kerana ada sebatang pokok yang tumbang di kawasan astaka itu nanti.

jemputan, para vip seluruh wilayah persekutuan, wakil media, wakil kesatuan, agensi beruniform, jabatan perdana menteri dan yang berkaitan..

ini bukan majlis kenduri doa selamat.. melibatkan persembahan dan kakitangan yang berjumlah 800 orang.. di jangka jemputan yang hadir dan di jemput seramai 600 orang. jumlah di lokasi tersebut mungkin ada seramai 1400. itu yang di jangka. belum orang ramai yang tetiba datang menyaksikan persembahan.

terima kasih kepada orang lama dan abang-abang yang turut hadir bersama dan menjalani latihan perbarisan. kesihatan yang tidak menentu, tapi kehadiran mereka benar-benar menyuntik semangat. maka benarlah seperti kata Timbalan Penguasa Ashaari Ahmad :

"Peluh tuan-tuan yang jatuh ke bumi itu adalah pahala... ini tuan-tuan lakukan demi tugas.."

terima kasih dari saya..

No comments:

Post a Comment