Tuesday, December 13, 2011

Maruah diri atau 300 Ringgit Malaysia?

Tiada bahasa paling indah atau sopan yang saya perlu suarakan. Tajuk itu sudahpun menerangkan apa maksud itu maruah diri dan nilainya tiga ratus ringgit Malaysia kepada seseorang individu tertentu yang faham.

Paling mengecewakan saya adalah kepada kumpulan pengurusan tertinggi yang boleh ‘pejam mata dan pekak telinga’ terhadap perkara tersebut. Mana letak harga diri tuan-tuan, puan-puan yang mentadbir? Bukan kah semua PENGUATKUASA DI LEMBAH KELANG MENIKMATI ELAUN KHAS PENGUATKUASA SEBANYAK TIGA RATUS RINGGIT MALAYSIA SEJAK TAHUN 2006. Jika benar PENGUATKUASA DBKL TAK LAYAK, BERIKAN SEBAB DAN ALASANNYA.

Kami yang di peringkat bawahan semuanya masih ada akal dan pertimbangan untuk menilai. Mengapa di sekat rezeki terhadap kumpulan pekerja yang berhak. ADAKAH PENGUATKUASA DBKL YANG BERTARAF KELAS RENDAH?

Agar kasar bunyinya ayat-ayat sedemikian kan. Tapi jika bukan datang dari saya pun, saya masih merasakan bahasa ayat-ayat sedemikian adalah berpatutan. Tak mengapalah jika kerana ayat sedemikian saya di kenakan tindakan. Tapi saya rela daripada menyembunyikan sebarang salah laku demi mewakili dua ribu rakan-rakan penguatkuasa yang lain. Saya bukan pegawai pun. Tak bermakna saya orang bawahan yang tiada akal dan fikiran yang waras. Lebih baik rasanya daripada menjadi pegawai yang ada tali di hidungnya atau lebih tepat seperti lembu yang di cucuk hidung..

Wasallam..

1 comment:

  1. terima kasih rakan2 yang memberi inspirasi dan aspirasi.. kamu semua adalah semangat saya.. ;-)

    ReplyDelete