Saturday, December 3, 2011

senyum

salam pagi ahad kepada warga JPK dan mereka yang berminat dengan berita penguatkuasa DBKL. :-)

pandangan saya, pendapat saya memang ramai yang tak suka atau benci, sama ada pandangan tersebut secara peribadi ataupun pandangan umum. tapi niat saya satu. niat untuk kita sama-sama berusaha ke arah kebaikan. supaya rezeki yang kita dapat dari pekerjaan yang kita lakukan ini setimpal dengan gaji yang kita dapat. walau seribu satu macam masalah dan persoalan yang kita hadapi, sama ada dari segi peribadi atau kerana masalah yang orang lain buat, kita wajib dan harus cuba menyelesaikannya.

pengalaman saya sedikit, kawan saya di JPK juga sedikit ( benar orang benci agaknya *ha3) , tapi saya tak jemu untuk terus mengenali mereka yang lebih lama atau juga yang masih baru. kini saya di alam pertengahan di kalangan anggota / pegawai penguatkuasa. tapi sedikit sebanyak pengalaman itu adalah juga.

esok pagi kita akan sama-sama lagi berkumpul dan menjalani latihan perbarisan seragam baru, entah apa formasi dan perubahan yang bakal berlaku. bagi orang lama itu perkara yang biasa. perubahan formasi atau perubahan apa sahaja adalah perkara yang bukan mustahil. itu hebatnya JPK..

tapi lagi hebat adalah orang-orang JPK itu sendiri, walau apa sumpah seranah atau maki hamun, tetap steady.. paling lama marah dua jam, atau paling lama simpan dendam. kalau tak, tak ada lah pula yang makin intim dengan bomoh atau doktor moden yang pandai guna-guna atau 'time slip' ajaib.

kebarangkali bersangka buruk itu adalah sedikit, kejadian seperti motor kena simen, kena mangga, tabur pasir dalam tank motor, kereta calar, patahkan kunci dalam lubang kunci, vandalisma harta benda pejabat. itu biasa bagi kumpulan yang hampir mencecah 2 ribu kakitangan.

tak tumbuh, tak melata, tak sungguh orang tak kata...
kalau tiada angin, masa kan pokok bergoyang...

sinonim bukan?

sekian celoteh pagi ini... semuga bertemu di esok hari..

insyallah... ;-)

No comments:

Post a Comment