Tuesday, January 17, 2012

Sistem bekerja atau cara bekerja?

Cerita baru tahun 2012. Pendapat saya akan jadi kolot dan sampah bagi mereka ya g telah lama memandang ke depan. Proses mendepani waktu dan menjadi yang terbaik kepada agensi penguatkuasaan yang lain. Atau menjadi terkebelakang? Ini adalah kerajaan kecil bagi sebuah negeri atau wilayah. Menjadi utusan kerajaan kepada rakyat. Menjadi cermin kepada corak pentabiran negara. Itu kata-kata semangat memujuk diri untuk terus memberi sumbangan yang terbaik.

Perkara mudah dan senang pasti akan jadi sindiran yang paling tajam dan sinis. Tak percaya cakap saya? Pada hari ini cuba tengok kalendar. Berapa haribulan? Cuba tanya pula kepada mereka yang terlibat/ Diari DBKL akan siap dan sampai berapa haribulan? Saya amat yakin sekali. Anda pasti akan di labelkan sebagai ‘penganas dan musuh’ kepada sistem pentadbiran di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur..

Saya boleh terima jika sekali atau dua kali. Tetapi jika setiap tahun sama, saya memang anggap pengurusan / pentadbiran tak pernah ambil peduli pun apa itu masa dan tempoh atau berapa haribulan. Mungkin kecil pada mereka. Tapi bagi saya, masa yang terlepas itu sangat bernilai. Termasukkan nilai diri seseorang yang tahu menghargai masa.

Wasallam..

No comments:

Post a Comment