Monday, February 27, 2012

Kita berubah lagi

Tiada kata secantik bahasa..


Tiada usaha yang kita tak endah, tapi sekurangnya mereka yang bergelar pegawai memang patut dapat pujian. Pujian kerana berjaya memalukan diri sendiri.


Saya tidak bergurau, tapi itu lah hakikat yang kita patut terima. Kita memiliki pegawai atasan yang cekap. Cekap menuding jari kepada orang lain. Cekap mencari alasan. Cekap melepaskan diri masing-masing. 13 tahun saya lihat, saya hadapi, saya merasai, saya hadam dengan karenah setiap warga Jabatan Penguatkuasaan.


Sama-sama kita terus menyaksikan pentas bangsawan mereka. Siapa yang telah disusun dan di atur untuk memiliki nasib yang lebih baik. Siapa yang pernah menjadi balaci, pencacai, pengampu atau anjing kepada yang di maksudkan. Saya simpati.


Wallahualam. Wassallam..


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment