Tuesday, February 7, 2012

Perang Bermula

Saya di maklumkan ada proses temuduga bagi kenaikan pangkat Kopral dan Sarjan. Bermula hari ini sehingga khamis. Macam biasa, proses ini tak pernah di buat secara sistematik. Sebut bila perlu, pilih siapa yang perlu, orang-orang yang perlu dan mengikut keperluan tertentu. Saya memang kurang ajar sebenarnya, mempertikai keputusan jabatan dengan mempersendakan proses tersebut.

Kisah ini bukan kisah saya, tapi sejak dulu proses ini memang tak pernah memuaskan hati saya. Hanya saya. Saya juga rela di kenakan sebarang tindakan kerananya. Melihat kepincangan ini mungkin kerana salah sendiri. Tapi kebenaran akan setiasa memihak kepada pihak mereka dan yang terpilih juga adalah di kalangan mereka juga.

Saya harus diam. Tapi mulut ini jahat kerana sentiasa tidak berpuas hati. Jadi, walau siapa sahaja yang di pilih, tahniah!. Mereka yang tidak Berjaya, boleh cuba lagi dan menaruh harapan. Rezeki tuhan bagi, tapi di sini tidak. Kerana hanya mereka yang boleh tentukan siapa tuhan pilih untuk beri rezeki. Saya tidak berbohong tentang hal tersebut. Benar berlaku.

Terima kasih. Wasallam.

No comments:

Post a Comment