Monday, March 12, 2012

Jabatan Penguatkuasaan hanya beban kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur

Ada sesiapa rasa terganggu dengan tajuk di atas? Saya tak rasa ada sesiapa kisahpun apa tajuk yang telah saya pamerkan di laman blog tegasdansetia ini. Saya juga rasa bahawa elaun penguatkuasa patut dapat sebanyak rm200 itu adalah sedikit berbanding dengan apa yang pihak penguatkuasa di pihak berkuasa tempatan di lembah kelang.


Menteri Wilayah Persekutuan tak pernah kisah, Datuk Bandar Kuala Lumpur tak pernah peduli, malah Perdana Menteri Malaysia juga tak pernah memberi respon terhadap elaun penguatkuasa yang secara terang-terangnya ada dalam pekeliling Jabatan Perkhidmatan Awam.


Siapa patut tanya? Siapa patut terangkan? Siapa harus di adukan? Kementerian Wilayah? Jabatan Perdana Menteri? Saya siapa di Jabatan Penguatkuasaan? Mana perginya pegawai kanan jabatan yang hebat-hebat? Adakah semua pegawai kanan jabatan tak mahu elaun penguatkuasa itu di beri kepada penguatkuasa bawahan?


Ini bukan perkara kecil! Saya letak masa depan saya pada setiap ayat yang tertulis di sini. Apa faedah elaun penguatkuasa itu pada saya seorang?


Sesiapa boleh terangkan?


Wallahualam..


Published with Blogger-droid v2.0.4

5 comments:

  1. sememangnya kehidupan ini memang tidak adil. jadi apa yang anda perjuangkan. anda hanya seorang penguatkuasa yang tahu menyanyi dan tahu komplain. jadi layakkah anda menerima elaun 200 yang saya berpandangan patut disalurkan kepada perkara yang lebih bermanafaat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahukan anda bahawa saya menyanyi atas arahan dewan bandaraya kuala lumpur? Malah di bayar elaun juga! dan surat arahan itu di tandatangi oleh datuk normah malek! Kenalkan saudara nama itu?

      Delete
    2. Terima kasih kerana anda juga baru sahaja membuktikan anda jengkel ilmu, tapi berlagak macam tahu. Cuba pelajari kaedah siasat dan selidik dahulu! Jangan jadi pegawai yang bodoh!

      Delete
    3. inilah melayu. Aku semamangnya pasti jika Normah Malek tahu akan adanya blog yg sebegini indah tutur bahasa dan komplain terbaekk, pasti namamu akan terukir di bibir MPT dan kamu dipersilakan berambus dr DBKL. tak malu ker.. mengutuk company sendiri dan makan gaji ditempat yang sama. kata ada ilmu dalam bidang LAW.

      Ilmu yang ader kamu telah salah gunakannya. Baik mampussss la

      Delete
  2. Sila kan saudara baik budiman.. saya dikenali dengan nama 'hooliganatwork'.. bukan setakat datuk normah, malah nama saya dah jadi sebutan di pejabat menteri, datuk bandar, ketua setiausaha negara dan perdana menteri.. saya tak pernah sorok identiti... malah saya telah berjumpa pun dengan mereka.. ini bukan 1 blog saya.. ada 4 lagi sedia menanti...

    ReplyDelete