Thursday, June 7, 2012

BANGAU OH BANGAU!

Terus merujuk kepada lagu tersebut! Atau boleh juga guna tajuk lagu 'TANYA SAMA POKOK', Kadang-kadang senyum juga sesorang macam orang gila. Atau saya mungkin satu-satunya orang gila dalam jabatan ini. :-)


Jujurnya saya merujuk kepada elaun penguatkuasa yang mula di perkatakan oleh rakan-rakan sepejuangan. Sejak awal saya tahu akan ada macam-macam versi maklumat yang di sebarkan termasuk janji-janji 'mereka' yang kononnya bertungkus lumus mendakwa itu adalah hasil usaha mereka. Saya sedar dan saya tak kisah.


Alasan saya sangat mudah, jika dapat, semua akan dapat.


Orang menokok nambah dalam cerita sebegini adalah biasa. Ada juga yang mencadangkan agar elaun tersebut di beri kepada yang kerja luar sahaja, ada yang mahu orang kerja pejabat di kecualikan dari menerima elaun tersebut. Ada yang membuat surat layang, ada yang mahu gaji di bayar mengikut pangkat, ada juga yang mahu menilai kuota pangkat dan ada macam-macam lagi permintaan.


Apabila peluang dan ruang perbincangan dibuka, seperti biasa lah mereka mahu 'peha' setelah dapat 'betis'.


Tak kisah juga kalau ada yang anggap saya hanya berani menyatakan di 'belakang-belakang', tapi memang benar. Tak siapa pernah benarkan saya untuk bercakap 'depan-depan'. Jika ada kesempatan itu nanti, insyallah saya akan bercakap.


Saya tak pernah hidup dengan cakap orang, malah ahli keluarga saya juga tak pernah mengharap belas kasihan orang lain. Kalau ikut bahasa orang muda sekarang, 'wa tak kacau lu, lu jangan kacau wa..' tapi kalau lu kacau wa, lu jaga!' :-)


Hanya pandangan bebas. Terpulang lah jika rasa terkena pada diri.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment