Monday, July 2, 2012

SIAPA ASET DBKL? ANTARA PEKERJA DAN ORANG AWAM?

Ada ungkapan Presiden Amerika Syarikat, 'Jangan tanya apa sumbangan negara pada anda, tapi tanya lah apa sumbangan anda pada negara'..

Ada ungkapan syarikat perniagaan, 'Pelanggan Sentiasa Benar'.

Ada ungkapan CEO Syarikat Penerbangan MAS Tan Sri Tony Fernandes, 'Aset terbesar pada syarikat yang di milikinya adalah semua pekerjanya. Kata beliau lagi, 'Jika pekerja saya tidak gembira dengan apa yang mereka lakukan, pasti mereka tidak akan mendatangkan keuntungan kepada syarikat dan boleh memberi perkhidmatan yang baik'.

Saya skeptikal, saya memilih ungkapan Tan Sri Tony Fernandes. Kerana saya mahu memberi keuntungan kepada syarikat atau majikan saya. Dan sudah tentu saya mahu mendapat ganjaran yang setimpal dengan usaha saya.

Cuba bayangkan jika ada pegawai pengurusan kumpulan tertinggi DBKL boleh berfikir sepertinya.

Siapa patut fikir untuk siapa? Saya?

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment