Friday, November 9, 2012

PANGGILAN MINTA KELUAR KAWASAN!

Akhirnya saya sedar, saya dah jadi kambing hitam! Akan di panggil ketika perlu, dan mereka lupa nama kita apabila pekerjaan mereka dah selesai!

Cabaran yang mungkin telah lama berada dalam sistem. Pegawai boleh arahkan sebarang bentuk kerja dan boleh menuduh sesiapa sahaja yang di rasakan perlu! Bukti atau tidak, pengalaman kerja seseorang itu akan mengajar bahawa terdapat banyak ruang dan peluang jika seorang penguatkuasa itu mengambil kesempatan.

Saya tidak cuba menbongkar kebenaran atau menyatakan suatu hal yang salah, tapi selama ini pun saya tidak melihat bahawa pekerjaaan ini boleh mengambil kesempatan ini berlaku kepada sesiapa sahaja. Cuma daya ketahanan itu sahaja yang membezakan seseorang dengan seseorang yang lain. Sama ada boleh sabar atau tidak.

Harus hati-hati dengan percakapan dan perbuatan yang tidak merujuk kepada pegawai atasan. Kita boleh di tukarkan serta merta jika kita 'tersalah' beri amaran kepada kedai atau kenalan mereka di lapangan.

Percayalah! Saya dah berkali hadapinya! Malah mereka sentiasa bersangka buruk pada kita!

Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment