Tuesday, December 11, 2012

BILA KITA RASA KITA BAGUS! ORANG TAK KISAH PUN!

*ini hanya sedikit paparan yang mungkin bukan saya seorang sahaja pernah kena, tapi lebih ramai..


Saya tak dengki! Saya tak gila pangkat! Tak kisah dengan pandangan orang juga. Saya boleh jadi apa sahaja bagi tujuan untuk mencapai 'matlamat'. Tapi saya takut saya 'ter'ambil' hak dan rezeki orang lain.

Sentiasa ingatkan diri supaya menerima apa sahaja rezeki yang ada. Walau orang lain dah berkali-kali dapat rezeki yang bergantang-gantang, berkoyan-koyan.

Memang benar, kita hanya nampak salah orang dan tak nampak salah sendiri. Tapi saya sangat berhati-hati menulis. Saya sedar, ilmu saya tak banyak, ambil langkah dengan mengelak bercampur orang, walaupun saya tahu akhirnya saya mungkin di benci orang.

Saya juga kena ingatkan diri, di sini kita bukan kerja berseorangan. Saya cuba untuk tidak mengusik hak orang lain.

Jika benar itu bukan rezeki saya, saya terima. Tapi tak perlukan guna ungkapan 'akhirat jawab'!

Wallahualam..

Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment