Wednesday, March 6, 2013

SEMUA LAYAK MOHON KENAIKAN PANGKAT!

Saya baru tahu, jabatan akan mengedarkan borang kepada sesiapa sahaja yang rasa layak atau sesiapa yang mahu naik pangkat.

Padahal tak sampai sebulan taklimat berkaitan penukaran gred yang melibatkan pergerakkan gaji yang entah di batalkan atau di tunda. Ramai berkata bahawa gred baru nanti adalah yang terbaik kerana melibatkan pergerakan gaji dan gred. Mereka anggap akan guna kaedah 'time base', iaitu berdasarkan tempoh perkhidmatan. Dalam masa terdekat nak naik pangkat pula lagi. Tak rasa cepat sangat? Atau memang dah ada senarai calon yang di janjikan pangkat? Proses ini sebenarnya sekadar nak tutup mulut orang lain?

Setakat ini, semuanya tak logik bagi saya. Nak dapat Bantuan Insentif Penguatkuasa pun ada pihak mengaku dah berusaha sejak tahun 2000. Padahal Elaun yang sama telah di nikmati oleh PBT lain sejak 2004! Tahun 2013, tak sampai suku tahun, dah dua 'idea hebat' muncul!

Awal tahun lalu di edarkan borang kajiselidik berkaitan gred. Masih tak tahu apa keputusannya, saya agak semua borang kajiselidik itu pun entah mana letaknya. Saya juga tak pernah lihat apa pun keputusan Mensyuarat Majlis Bersama. Entah betul atau tidak ayat saya itu, tapi mereka yang baca pasti faham apa maksud saya.

Orang boleh tuduh saya cakap pandai dan menjadi penghasut, menjadi kebencian kepada orang lain. Tapi setidaknya saya bercakap apa yang benar berlaku.

Apa macam? Sedap tak berbelanja dengan Bayaran Insentif Penguatkuasa tu?

Amin.. Setidaknya jadi darah daging kepada anak bini atau sesiapa yang rasa..

No comments:

Post a Comment