Wednesday, April 17, 2013

PENGUATKUASA DBKL TAK MENGUNDI?

Hanya persepsi! Tidak ada penguatkuasa DBKL yang bertugas pada hari mengundi? Atau semua boleh dapat pelepasan?

Saya mencari pasal? Semua penguatkuasa DBKL mendaftar mengundi di mana? Sentul? Setapak? Batu? Setiwangsa?

Pilihanraya yang lepas, saya lihat sendiri petugas trafik statik di hadapan pagar sekolah seawal 5 pagi dan tamat jam 6 petang. Saya agak mereka di bawah umur 21 tahun dan tidak layak mengundi. Tapi ketika saringan pemilihan penguatkuasa DBKL saya lihat mereka hanya 'panggil' temuduga mereka yang dah lebih 21 tahun. Misteri juga kan!

Tak baik berburuk sangka, cuma pada pandangan saya, jika benar memerlukan penguatkuasa bertugas pada hari mengundi, daftarkan mereka sebagai 'pengundi pos'! Tak salah pun kan. Kerana mengundi itu juga adalah hak mereka. Arahan semasa & arahan ketua jabatan pun bukan selalunya betul sangat pun.

Jika terasa, apa boleh buat! Rasa la!

No comments:

Post a Comment