Saturday, October 26, 2013

Bini - Bini 'Penguatkuasa' Ku Gangster!

Jangan terasa hati dengan tajuk tersebut. Saya cuma bergurau. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang sakit atau yang dah mati sejak wujud Skuad Pemusnah / Demolition Squad lagi. 

Suka saya nyatakan bahawa saya berbangga dengan pekerjaan saya sekarang, dengan jawatan yang saya ada dan gaji yang saya dapat! Syukur alhamdulillah! 

Tiada niat nak perli atau menyindir sesiapa juga. Kalau ada pun kawan-kawan kita yang bertuah dapat isteri di kalangan Penguatkuasa. Saya tidak menilai seseorang dengan gelaran pangkat, jawatan & harta benda nya. Begitu juga berapa tinggi Ilmu pengetahuan atau kelayakkan darjah kurniaan tertinggi sekali pun. 

Anggapan saya kita semua sama di sisi tuhan. Kita perlu sama jaga hubungan kita dengan tuhan ( Allah ) & jaga hubungan kita sesama manusia iaitu pada maksud yang lebih tepat, hubungan di antara kita sesama warga Penguatkuasa DBKL ini.

Saya sayang semuanya.. Wassallam.. 

No comments:

Post a Comment