Friday, September 26, 2014

Koboi & India Merah! Mereka adalah Penguatkuasa DBKL!

Pagi-pagi lagi saya dah gelak sorang-sorang. Bila tukar nama Comboy kepada Koboi, tukar Red Indian kepada India Merah! Ha3!!

Sebenarnya saya nak ceritakan pasal persembahan Pasukan Unit Berkuda yang berpakaian seperti koboi dan red indian tu. Mereka bawa tombak dan mencucuk daun terup, cucuk belon pada papan target. Menguji kepakaran mereka menunggang kuda dan membuat aksi. Saya pernah lihat mereka buat persembahan. Bagi saya mereka sangat hebat. Bukan semua orang yang menjadi warga DBKL boleh menunggang kuda & menjadi bagus dalam persembahan.

Ada show jumping, ada polo, ada dresage ( kuda menari ), endurance. Semua itu kita pernah berada di peringkat dunia. World Class! Puan Ruzalina tu pernah ada dokumentari khas untuk nya. Kehidupannya sebagai seorang penguatkuasa dan penunggang kuda yang bertaraf dunia. ( saya ingat pompuan je! Lelaki saya tak ingat! :p ) . Saya ingat kejadian Dato Bandar pernah tahan dia semasa menunggang kuda ketika raptai hari penguatkuasa. Dato Bandar terpegun dengan kecantikan kuda dia la kot! Sebab masa tu dia bujang lagi! :p

Antara khabar angin yang saya dengar, double 'Jodie Foster' untuk stunt aksi berkuda dalam filem Anna and The King juga adalah Puan Ruzalina. Saya minta maaf jika bahan cerita ini salah. Tapi ketika itu kalau Jodie Foster dan dia, orang akan pilih dia lagi! *maafkan saya puan!

Tapi jika masuk bilik pegawai di Unit Berkuda tu akan nampak gambar pegawai lelaki yang menjadi cover majalah TIME! Masa tu mana ada orang pandai edit-edit gambar. Biasa yang jadi cover majalah TIME ni sama ada jutawan dunia atau pemenang hadiah nobel prize..

Kalau rasa saya tipu, anggap la cerita ini sebagai lawak jenaka sahaja..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment