Thursday, November 13, 2014

Musim Naik Pangkat! :p

Tak gemar saya mengapikan sesiapa hanya kerana pandangan saya seorang, tapi macam biasa, pandangan saya tetap di anggap menyalahi prinsip sebagai penjawat awam. Jika tak suka, boleh berhenti membaca dan buat perkara lain.

Kisah Amylia yang berhijrah ke agensi lain dan menambah 'gred' pada jawatan itu mendapat perhatian kawan-kawan, mungkin kerana perwatakan nya yang 'mudah tersenyum' dan menyapa menjadikan beliau di sukai orang, berlawanan dengan sifat saya yang selalu muncung dan menonong macam orang sombong! :p

Saya tidak begitu mengenalinya tapi sempat juga lah bertukar nombor telefon. :p

Menurutnya, 'saya dah berusaha hampir 8 tahun untuk jawatan di DBKL, tapi rezeki saya tiada di sini', dan saya pula menambah, 'Rezeki kita ada dimana-mana, jadi tak mengapalah'..

Walhal itu hanya kisah yang kita tahu, kisah Amylia mungkin tak sama dengan mereka yang tak sampai 10 tahun kerja tapi dah berkali-kali naik pangkat.

Nampak kan? Memang rezeki kita tak sama bila berada di satu tempat! :p 

No comments:

Post a Comment