Monday, December 22, 2014

Kejohanan Sukan Antara Jabatan #dbkl

Itu nama secara rasminya.. Tapi saya suka sebut Sukan DBKL lagi. Ringkas dan membawa maksud yang senang atau mudah di google. Tapi tak kisah lah, matlamat sebenar nak bersukan. Bukan nak cipta nama atau tajuk sukan. Kali terakhir DBKL buat sukan tahun 2008. Yang pernah bermain atau menyertai pula dan jadi terlalu veteran. Bukan menyindir, tapi keperluan pada sukan itu tidak penting. 

Antara nama-nama baru yang saya kenal adalah Najwa, Nasyabella dan Marlia.. Off course la yang muda dan bujang, saya tak cerita la pasal yang dah berkahwin dan ada anak. Kan... :p 

Apa yang mengelikan hati saya, mereka anggap saya 'keras' dan tak boleh di bawa berbincang, apa bila mula mengenali, mereka juga terkejut meilhat saya boleh bermain congkak dan batu seremban. Kali terakhir sukan dbkl di buat, saya menang pertandingan gubahan hiasan hantaran dan pertandingan membungkus hadiah. Bukan kerana minat, tapi bukti menunjukan bahawa saya boleh berada dimana-mana asalkan diberi peluang. 

Selebihnya saya ingin memuji ahli pasukan futsal JPK 2014. Kerja keras mereka dapat sampai ke perlawanan akhir. Mereka dapat Naib Johan FUTSAL Lelaki Kejohanan Sukan Antara Jabatan. Komitmen mereka kuat, mereka sanggup mengadakan latihan pada waktu pagi, petang dan malam. Pengalaman baru bagi saya. Buat saya berbangga. 

Bagi tahun 2015, saya sudah merangka-rangka kertas cadangan untuk bolasepak dan futsal. Jika boleh, 2 kejohanan anjuran sendiri. 2 kejohanan di dalam kawasan Lembah Kelang dan 2 kejohanan di luar Lembah Kelang. Pasal budget memang tak ada. Tapi tak salah nak mencuba.. 

No comments:

Post a Comment