Thursday, November 5, 2015

Perang Telur!

Dulu, dalam sebuah negara putar alam, wujud kisah pahlawan perang yang di kagumi di negara semesta alam.. 

Pahlawan-pahlawan ni tak pernah pun masuk medan tempur sebenar, kalau ada yang pernah perang, sekadar duduk belakang-belakang je pun. 

Oleh kerana nak tunjuk mereka ni pahlawan, mereka pun anjur la 'mock trial' macam perang. Lepas tu mereka pun pillih la sesama mereka siapa nak jadi apa dalam 'mock trial' perang tersebut. 

Kemudian, mereka pun cuba ajak pencacai-pencacai dan hamba abdi untuk sama-sama main 'mock trial' perang mereka. 

Peliknya, mereka yang pahlawan ni boleh pula pilih semua bahagian pahlawan untuk bersama mereka. 

Mereka buat undang-undang supaya pencacai dan hamba abdi ni kena ikut bahagian masing-masing.

Pahlawan-pahlawan ni sebenarnya nak anjur 'perang' ni untuk mereka sahaja ke atau nak pencacai dan hamba abdi ni sertai sama? 

Kalau nak rasa 'berperang' dengan hamba dan pencacai, rasa la bersama main dengan pencacai dan hamba.. 

Tujuan buat perang ni sebenarnya nak hiburkan siapa? 

Saya tak mengajar ilmu perang, saya dah lama kena kecam kerana saya ada telur! Orang lain saya tak tahu la ada telur ke tak? 

Cerita ini rekaaan semata-mata. Tiada kaitan dengan sesiapa pun! 😋

No comments:

Post a Comment